Публікація в газеті "Вечірній Київ" - освітній проект "На крилах успіху"

У Дарницькому районі втілюватимуть освітній проект «На крилах успіху»

 

 Спеціалізована загальноосвітня школа № 316 І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням української мови Дарницького району -  одна з із небагатьох  в України, в якій втілюватиметься освітній проект «На крилах успіху».

Проект розробляється в межах дослідно-експериментальної роботи Всеукраїнського рівня «Дидактико-методичне і навчальне забезпечення реалізації концептуальних засад реформування початкової загальної освіти» на 2016-2020 роки. Наукове консультування здійснює Олена  Сухаревська, методист початкової освіти Дарницького науково-методичного центру. А кураторство та практичне втілення - директор школи № 316  Ольга Кондик та  заступник директора з навчально-виховної роботи Наталія Котяхова.
 

- Педагогічний колектив школи вже працює над розробленням, експериментуванням та апробацією  дидактико-методичного і навчального забезпечення виховного процесу і навчання молодших школярів. Це і експериментальні  інтегровані програми для передшкільної підготовки та першого класу загальноосвітніх навчальних закладів, базового плану виховної роботи,- зауважила Ольга Кондик.
Розвитку початкової освіти був присвячений круглий стіл Інституту педагогіки НАНУ України, практична частина якого пройшла в приміщенні школи. В чому суть нової експериментальної програми «На крилах успіху» «Вечірці» розповіла його науковий керівник проекту, доктор педагогічних наук Анжеліка Цимбалару:

- Перш з все, це інтеграція предметів та їх практична спрямованість, що дасть цілісність сприймання і пізнання навколишньої дійсності. Такий підхід запобігає дублюванню  змісту різних навчальних предметів, підвищує інтерес учнів.

Наприклад, у програмі з математики пропонується формувати уявлення дитини про пряму як слід постійного руху точки в одному напрямі (без визначеного початку). Тобто: пряма – геометрична фігура, рух точки – фізичний процес. Далі учням розповідають про площину як сліду руху прямої в одному напрямі (без визначеного початку), а простору – як сліду руху площини. Відповідно формується уявлення про те, що у нашому світі все рухається і розвивається.

Ці аспекти також знайшли відображення у програмі з інтегрованого навчального предмета «Всесвіт», який об’єднує зміст навчальних предметів, які вивчались досі ,– «Природознавство», «Основи здоров’я» і «Я у світі». Водночас в експериментальних програмах передбачені дослідження, практичні роботи, екскурсії, зустрічі, навчальні проекти тощо.

  

 

У спеціалізованій школі № 316 навчання за новими експериментальними програмами, аналогів яких немає в Україні, розпочнеться для учнів перших класів вже восени 2017 року. Передбачається, що після експерименту, його досвід пошириться й на інші навчальні заклади.