План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) у 2022-2023 навчальному році
Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 316
з поглибленим вивченням української мови
02140, Київ, пр. Бажана, 32-а, т. 565-75-50, т. ф. 577-37-68
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор СШ № 316
___________ Ольга КОНДИК
План заходів закладу загальної середньої освіти № 316,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) у 2022-2023 навчальному році
№ з/п |
Заходи |
Терміни виконання |
Відповідальний |
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу |
|||
1. |
Підготовка наказу «Про організацію роботи у закладі освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу у 2022-2023 навчальному році» |
Серпень |
Директор, ЗДВР |
2. |
Підготовка наказу «Про створення у закладі освіти комісії з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу у 2022-2023 навчальному році» |
Серпень |
ЗДВР |
3. |
Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування) |
Вересень, січень |
Адміністрація закладу освіти |
4. |
Обговорення та прийняття правил поведінки в закладі освіти, оформлення правил у вигляді класного портфоліо |
Вересень, січень |
Педагог-організатор, класні керівники |
5. |
Організація механізмів звернення та поновлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування) – консультативний пункт «Скринька довіри» |
Вересень |
Психолог, соціальний педагог, класні керівники |
6. |
Оновлення розділу щодо профілактики булінгу (цькування) та розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти |
Вересень |
Відповідальний за роботу сайту школи |
7. |
Оновлення тематичного стенду щодо профілактики булінгу (цькування) |
Жовтень |
Психолог, соціальний педагог |
8. |
Підготовка методичних рекомендацій для педагогів:
|
Жовтень |
ЗДВР, психолог, соціальний педагог |
9 |
Підготовка тематичних фото- та відеоматеріалів за участю лідерів учнівського самоврядування, депутатів Дитячого парламенту Дарницького району |
Листопад |
Педагог-організатор, психолог, соціальний педагог |
10. |
Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) |
Грудень |
ЗДВР |
Робота з учителями та іншими працівниками закладу освіти |
|||
11. |
Інформаційний меседж для педагогічного колективу щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти та врахування в роботі листа Міністерства освіти і науки України від 30.05.2022№ 1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні» |
Вересень |
ЗДВР, психолог, соціальний педагог, залучені фахівці |
12. |
Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з технічним персоналом |
Жовтень |
Адміністрація закладу освіти |
13. |
Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування |
Зимові канікули |
ЗДВР, психолог, соціальний педагог |
14. |
Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу |
За результатами кожної чверті |
ЗДВР, психолог, соціальний педагог |
15. |
Консультування класних керівників щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування |
Протягом року |
Психолог, соціальний педагог |
Робота з учнями |
|||
16. |
День відкритих дверей у шкільного психолога та соціального педагога |
Вересень, січень |
Психолог, соціальний педагог |
17. |
День смайлика в закладі освіти «Посміхнімось, друзі!» |
Вересень |
Педагог-організатор, класні керівники |
18. |
Виставка-конкурс малюнків «Світ без насильства очима дітей» |
Жовтень |
ЗДВР, педагог-організатор, учнівське самоврядування |
19. |
Тиждень толерантності |
Листопад |
Педагог-організатор, класні керівники, учнівське самоврядування |
20. |
Всеукраїнська інформаційна кампанія «16 днів проти насильства» |
Листопад-грудень |
ЗДВР, педагог-організатор |
21. |
Експрес-гра «Ми вміємо товаришувати» (з використанням корисних посилань щодо теми антибулінгу) |
Лютий |
Класні керівники 1-4 класів, психолог, соціальний педагог |
22. |
Година спілкування «Конфлікти та їх розв’язання» (з використанням корисних посилань щодо теми антибулінгу) |
Березень |
Класні керівники 5-11 класів, психолог, соціальний педагог |
23. |
Зустрічі учнів з представниками підрозділів ювенальної превенції, служби у справах дітей та сім’ї щодо запобігання булінгу (цькуванню) |
Протягом року |
ЗДВР, класні керівники |
24. |
Проведення тренінгів для учнів різних вікових категорій з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів |
Протягом року |
Психолог, соціальний педагог |
25. |
Робота шкільної соціально-психологічної служби |
Протягом року |
Психолог, соціальний педагог |
Робота з батьками |
|||
26. |
Тематичні засідання піклувальних рад класів та закладу освіти щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) |
Протягом року |
Адміністрація закладу освіти, класні керівники |
27. |
Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям, інформації про те, куди можна звертатися у випадках домашнього насильства |
Вересень |
Психолог, соціальний педагог, |
28. |
Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми |
Протягом року |
Психолог, класні керівники |
29. |
Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей |
1 раз на місяць |
ЗДВР |
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти |
|||
30. |
Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів |
Жовтень |
Адміністрація закладу освіти, психолог, соціальний педагог |
31. |
Анкетування учнів 5-11-го класів про випадки булінгу (цькування) у школі |
Грудень |
Психолог, соціальний педагог |
32. |
Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти |
Щомісяця |
ЗДВР, психолог, соціальний педагог |
33. |
Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності |
Травень |
Адміністрація закладу освіти, учасники освітнього процесу |
34. |
Узагальнення інформації щодо виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти |
Травень, червень |
ЗДВР, психолог, соціальний педагог |