Модель організації освітнього процесу в СШ№316 під час карантинних обмежень

 

Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 316

з поглибленим вивченням української мови     

02140, Київ, пр. Бажана, 32-а, т.565-75-50, т.ф.577-37-68

 

 

 

 

Модель організації освітнього процесу

в  спеціалізованій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 316

з поглибленим вивченням української мови  

 під час карантинних обмежень 

за різними рівнями епідемічної небезпеки  поширення COVID -19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ

Вересень 2020

 

           Зелений рівень небезпеки

 

        Відповідно до постанови № 42 від 30.07.2020 МОЗ України «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)» та вимог Регламенту відновлення освітнього процесу в закладах освіти міста Києва та режиму їх роботи після зняття карантинних обмежень адміністрація школи розробила модель організації освітнього процесу в спеціалізованій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 316 з поглибленим вивченням української мови міста Києва на 2020-2021 навчальний рік. У 2020-2021 навчальному році в закладі освіти буде навчатися 1360 учнів у 46 класах на 11 паралелях.   Учні будуть розміщені у 46 навчальних кабінетах. До освітнього процесу будуть залучені кабінети англійської, німецької, української мови, інформатики, спортивна зала, актова зала та спортивний майданчик на території школи. Спеціальні кабінети, зокрема фізики, хімії, інформатики, географії та біології, будуть використовуватися для розміщення класів. Отже, в освітньому процесі будуть задіяні ВСІ наявні кабінети та класні кімнати (63 навчальних кабінета). Для безпечного входу з вулиці всіх здобувачів освіти заклад має 2 центральних та 4 запасних входи (6 входів).При розрахунках переміщення учнів між приміщеннями школи враховано рух по сходах. Розподіл класів на окремі входи є необхідним фактором успішного забезпечення здорового середовища в школі. Логічним кроком є розподіл класів на входи, як є найближчими до їх навчальних кабінетів. Важливо враховувати шлях учнів до закріплених кабінетів, щоб вони не контактували з учнями інших класів задля власної безпеки, тому для кожного класу було закріплено свій вхід і складено схему руху.  Вхід № 1,2,3 для учнів 5-11 класів, № 4,5,6 для учнів 1-4 класів.

 

-        № 1 – лівий запасний вхід – учні, які навчаються на 3 поверсі;

-        № 2 – центральний вхід – учні,  які навчаються на 1 поверсі;

-        № 3 – правий запасний вхід – учні, які навчаються на 2 поверсі

-        № 4 – лівий запасний вхід – учні, які навчаються на 2 поверсі;

-        № 5 – центральний вхід – учні,  які навчаються на 1 поверсі;  

-        № 6 – правий запасний вхід – учні, які навчаються на 3 поверсі.  

Також в було враховано, що учні 5-11 класах початок занять різний.

          Для очного навчання учнів  проведено підготовчі заходи, а саме:

 

Зміст роботи

Управлінське рішення

Відповідальна особа

1

Перевірка готовності  до відновлення роботи

- Закінчення ремонтних робіт;

- Складання актів готовності;

- Обробка приміщень школи  дезінфекційними засобами;

- Дезінфікування бактерицидними лампами;

- Підготовка медичного кабінету для тимчасової обсервації осіб з підозрілими симптомами;

- Забезпечення миючими, дезінфікуючими засобами, господарським інвентарем, засобами особистої гігієни.

Наказ по  школі, проведення інструктажів

 

Директор,   заступники директора,

медична сестра

 

2

Проведення інструктажів, навчання, тренування для всіх працівників  з метою освоєння та володіння усіма необхідними навичками по запобіганню розповсюдження інфекції

Проведення навчання

 

заступники директора,

медична сестра

 

3

Визначення конкретних обов’язків та вимог до працівників  

Коригування Правил внутрішнього трудового розпорядку

Директор  

4

Формування списків працівників та учнів  на підставі опитувальника (різні ступені ризику)

Проведення опитування до 01.09.2020 р.   

 

Медична сестра, класні керівники   

 

5

Організувати систему щоденного контролю за станом здоров’я працівників та учнів

Розпорядження по  школі

 

Директор  

 

6

Не дозволяти входити в приміщення  школи без масок.

 

Роз’яснювальна робота з учнями

 

Чергові адміністратори,

сторож

7

Заборонити входити в приміщення школи батьків та супроводжуючих осіб

Повідомлення в Viber-групи

 

Чергові адміністратори, сторож

8

Організувати систему щоденної батьківської перевірки стану здоров’я дитини з обов’язковим повідомленням класних керівників

Через батьківські Viber-групи

 

класні керівники

 

9

Перевірка на наявність підвищеної температури в усіх учасників освітнього процесу перед входом в  школу

Визначення чергових на кожному вході в  школу

   медична сестра  

10

Працівники з ознаками ГРЗ до роботи не допускаються

 

Заміна відстороненого працівника

заступники директора

11

Проведення щоденних ранкових п’ятихвилинок здоров’я в кожному класі

Рекомендації медичної сестри, пам’ятки

Вчителі -предметники

12

Вчителям перед початком занять опитувати учнів щодо самопочуття та обстежувати їх на ознаки респіраторних захворювань

Інструктаж для вчителів

 

Вчителі   медична сестра  

 

13

Розмістити інформаційні матеріали про необхідність дотримання респіраторної гігієни, етикету кашлю, санітарно-епідемічних правил на всіх поверхах школи

 

Педагог-організатор, фахівець з ОП

14

Щоденний контроль за виконанням санітарно-епідеміологічних заходів в школі, слідкувати за постійною наявністю рідкого мила, паперових рушників та антисептиків в місцях загального користування

Наказ про призначення комісії

 

Комісія, Заступник директора з АГЧ  

15

Проведення санітарно-гігієнічних заходів після кожного виду діяльності

Рекомендації вчителям

 

Вчителі  

 

16

Постійне провітрювання приміщень

 

Заступник директора з АГЧ  

17

Максимально проводити відповідні уроки на свіжому повітрі

Роз’яснювальна робота

 

Заступники директора  

 

18

Всі культурно-масові заходи, масові збори відтерміновуються до нормалізації епідеміологічної ситуації

 

Директор   

19

При виявлені ознак хворого працівника чи учня школи

діяти відповідно Регламенту (п.4), наказу по школі

Медична сестра  

20

Забезпечити централізований збір використаних засобів індивідуального захисту

Роз’яснювальна робота

 

Заступник директора з АГЧ  

21

Скласти графік харчування учнів

 

 

Заступник директора з  виховної роботи   

   

 Тривалість уроків  для учнів 1класів - 35 хвилин, 2-4 класів 40 хвилин, 5-11 класів - 45 хвилин. Уроки здійснюються за розкладом.

 

 

1-4 класи:

Уроки

1 класи

2-4 класи

1 урок

8-30 – 9-05 перерва 20 хв

8-30 – 9-10 перерва 15 хв

2 урок

9-25 – 10-00 перерва 30 хв

9-25 – 10-05 перерва 25 хв

3 урок

10-30 – 11-05 перерва 30 хв

10-30 – 11-10 перерва 25 хв

4 урок

11-35 – 12-10 перерва 20 хв

11-35 – 12-15 перерва 15 хв

5 урок

12-30 – 13-05

12-30 – 13-10 перерва 15 хв

6 урок

  

13-25 – 14-05 

 

5-11 класи:

Уроки

6-8 класи

5, 9-11 класи

1 урок

9-25 – 10-10 перерва 10 хв

8-30 – 9-15 перерва 10 хв

2 урок

10-20 – 11-05 перерва 15 хв

9-25 – 10-10 перерва 10 хв

3 урок

11-20 – 12-05 перерва 10 хв

10-20 – 11-05 перерва 15 хв

4 урок

12-15 – 13-00 перерва 10 хв

11-20 – 12-05 перерва 10 хв

5 урок

13-10 – 13-55 перерва 10 хв

12-15 – 13-00 перерва 10 хв

6 урок

14-05 – 14-50 перерва 5 хв

13-10 – 13-55 перерва 10 хв

7 урок

14-55 – 15-40

14-05 – 14-50

 

      Весь розклад 5-11 класів в  школі  складено так, що всі уроки проводяться парами. Це значно зменшує час на виконання домашніх завдань та підготовку учнів до уроків.

      Окремим питанням постає організація харчування учнів 1-4 класів, вихованців ГПД, категорійних дітей та інших. Особливості харчування та потужності їдальні будуть враховуватися при складанні розкладу (графік додається).  

       Учні та їхні батьки поінформовані класними керівниками про правила організації освітнього процесу, відвідування закладу освіти та перебування в ньому в умовах профілактики розповсюдження коронавірусної хвороби (СОVID-19).  Масочний режим та температурний скринінг із записом у відповідному журналі.

      Учні та вчителі до закладу освіти заходять у масці, яка закриває рот і ніс. У приміщенні класу учасники освітнього процесу перебувають без масок.

     Медична сестра школи проводить моніторинг стану здоров'я працівників закладу освіти шляхом термометрії та опитування щодо самопочуття. Вчителі з температурою тіла вище 37,20 до роботи не допускаються.

      Класні керівники організовують регулярну комунікацію з батьками учнів для з’ясування стану здоров'я їхніх дітей та опитувати школярів щодо самопочуття.

 

 

Жовтий рівень небезпеки.

 

       Робота  закладу організовується з урахуванням зеленого рівня небезпеки, посилюється контроль стану здоров’я всіх учасників освітнього процесу, миття та дезінфекція приміщень  школи. Навчання кожного класного колективу проводяться в одному кабінеті, що мінімізує переміщення учнів. Тривалість уроків  для учнів 1класів - 35 хвилин, 2-4 класів 40 хвилин, 5-11 класів - 45 хвилин. Уроки здійснюються за розкладом. В жовтому рівні небезпеки впроваджується технологія змішаного навчання. Учні проходять до школи тиждень -через тиждень. Перший тиждень приходить І група класу, другий тиждень – ІІ друга група класу. При цьому вчителі вдвічі стискають навчальний матеріал,   щоб учні не вивчали його самостійно. На наступних  тижнях вчителі вичитують  той же матеріал для другої половини класу, а перша половина   в цей час вдома  дистанційно виконує домашні завдання попереднього тижня. Потім групи знову змінюються.

 Переваги: 1) Не виникає необхідність вчителю проводити кожен урок двічі (для учнів, які навчаються очно та дистанційно) і не потрібно шукати додаткові кошти для оплати праці вчителів.                                                      

2) Учням не потрібно самим вивчати новий матеріал і залучати до цього батьків. Процес навчання вдома зводиться лише до закріплення матеріалу, вивченого разом з вчителем.

3) Це особливо зручно для сімей, в яких немає вдома комп’ютера чи інтернету.

     Уроки фізичної культури, мистецтва та інші за сприятливих умов проводити на свіжому повітрі.

1-4 класи:

Уроки

1 класи

2-4 класи

1 урок

8-30 – 9-05 перерва 20 хв

8-30 – 9-10 перерва 15 хв

2 урок

9-25 – 10-00 перерва 30 хв

9-25 – 10-05 перерва 25 хв

3 урок

10-30 – 11-05 перерва 30 хв

10-30 – 11-10 перерва 25 хв

4 урок

11-35 – 12-10 перерва 20 хв

11-35 – 12-15 перерва 15 хв

5 урок

12-30 – 13-05

12-30 – 13-10 перерва 15 хв

6 урок

  

13-25 – 14-05 

 

5-11 класи:

Уроки

6-8 класи

5, 9-11 класи

1 урок

10-20 – 11-05 перерва 15 хв

8-30 – 9-15 перерва 10 хв

2 урок

11-20 – 12-05 перерва 10 хв

9-25 – 10-10 перерва 10 хв

3 урок

12-15 – 13-00 перерва 10 хв

10-20 – 11-05 перерва 15 хв

4 урок

13-10 – 13-55 перерва 10 хв

11-20 – 12-05 перерва 10 хв

5 урок

14-05 – 14-50 перерва 5 хв

12-15 – 13-00 перерва 10 хв

6 урок

14-55 – 15-40 перерва 5 хв

13-10 – 13-55 перерва 10 хв

7 урок

15-45- 16-30

14-05 – 14-50

   

 

 

Помаранчевий рівень небезпеки

 

           Додатково до всіх заходів, які заплановані в Зеленому та жовтому рівнях небезпеки: - навчання кожного класного колективу проводяться в одному кабінеті, що мінімізує переміщення учнів. Скорочується тривалість уроків до 40 хвилин в 5-11 класах. Переведення у режим дистанційного навчання викладання окремих предметів, а саме: трудове навчання, образотворче мистецтво, музичне мистецтво, основи здоров'я, мистецтво (уроки проводити дистанційно з груповими очними консультаціями за розкладом один раз на місяць).

 

 

Уроки

1 класи

2-4 класи

1 урок

8-30 – 9-05 перерва 20 хв

8-30 – 9-10 перерва 15 хв

2 урок

9-25 – 10-00 перерва 30 хв

9-25 – 10-05 перерва 25 хв

3 урок

10-30 – 11-05 перерва 30 хв

10-30 – 11-10 перерва 25 хв

4 урок

11-35 – 12-10 перерва 20 хв

11-35 – 12-15 перерва 15 хв

5 урок

12-30 – 13-05

12-30 – 13-10 перерва 15 хв

6 урок

  

13-25 – 14-05 

 

 

Уроки

6-8 класи

5, 9-11 класи

1 урок

10-05 – 10-45 перерва 15 хв

8-30 – 9-10 перерва 5 хв

2 урок

11-00 – 11-40 перерва 5 хв

9-15 – 9-55 перерва 10 хв

3 урок

11-45 – 12-25 перерва 10 хв

10-05 – 10-45 перерва 15 хв

4 урок

12-35 – 13-15 перерва 5 хв

11-00 – 11-40 перерва 5 хв

5 урок

13-20 – 14-00 перерва 10 хв

11-45 – 12-25 перерва 10 хв

6 урок

14-10 – 14-50 перерва 5 хв

12-35 – 13-15 перерва 5 хв

7 урок

14-55- 15-35

13-20 – 14-00

 

 

Червоний рівень небезпеки

       При переході в червону зону відбувається повний перехід до дистанційного навчання. Вчителі використовуватимуть для проведення уроків платформи Zoom, Skype,  сервіси Google Classroom, На урок тощо. Для оперативного, щоденного збору та передачі інформації   вайбер –група.

Зміст роботи

 

Управлінське рішення

Відповідальна особа

 

Категорично забороняється відвідування  школи усіма учасниками освітнього процесу.

Наказ гімназії

 

 

Директор  

 

Навчання здобувачів освіти організовується дистанційно на різних платформах, за окремим розкладом:

зменшити тривалість онлайн-уроків:

у 1-4 класах – 20-25 хв;

у 5-8 класах – до 25-30 хв;

у 9-11 класах – до 30-35 хвилин, інший час: для учнів – на виконання завдань, для вчителя – для проведення онлайн-консультацій (групових та індивідуальних)

Складання нового розкладу занять, консультації для вчителів

Заступники директора з навчально-виховної роботи  

 

Всі наради з вчителями проводяться он-лайн.

Використання Zoom- конференцій

Директор  

 

В  школі встановлюється чергування адміністрації, сторожів, прибиральниць.

Наказ по  школі

 

Директор заступник директора з АГЧ

 

Всі вчителі проводять он-лайн навчання з дому,

Розпорядження про видачу вчителям в тимчасове використання технічних засобів навчання

Директор   

 

 

Здійснення дезінфекції всіх приміщень  школи згідно графіку чергування прибиральниць.

 

Використання додатків № 9,10,11,12 Регламенту відновлення освітнього процесу у закладах освіти міста Києва та режиму їх роботи після зняття карантинних обмежень

Заступник директора з АГЧ   

 

 

Спілкування з батьками здобувачів освіти відбувається дистанційно через будь-яку платформу,   

Консультації для класних керівників

 

Директор,

заступники директора,

 класні керівники, практичні психологи, соціальний

 

 

 

 

 

 

 

   Директор                                                                       Ольга КОНДИК