Фото заходів
Фотоальбом музею Тараса Шевченка
Головною подією, яка була приурочена 200-річчю з Дня народження Тараса Шевченка було відкриття Музею Тараса Шевченка в спеціалізованій школи № 316, що відбулася 6 березня 2014 року.
Задум створення музею належить учнівському та педагогічному колективу школи на чолі з директором Кондик Ольгою Петрівною. Цією ідеєю та роботою над проектом створення Музею Тараса Шевченка запалилася і батьківська громадськість школи.
Метою створення музею є:
·залучення учнів до вивчення та збереження культурної спадщини рідного народу та творчості великого Кобзаря Тараса Шевченка
·формування освіченої творчої особистості.
Завдання:
·розширення і поглиблення загальноосвітньої підготовки учнів засобами позакласної роботи;
·розвиток творчих інтересів учнів до пошукової, краєзнавчої, науково-дослідницької роботи;
·формування в підростаючого покоління розуміння нерозривного взаємозв'язку минулого, сучасного і майбутнього України;
·допомога педагогічному колективу в упровадженні нових нетрадиційних форм роботи за інтересами;
·участь у формуванні, збереженні й раціональному використанні Музейного фонду України;
·вивчення, охорона й пропаганда пам'яток історії та культури України
·проведення культурно-освітньої роботи серед учнівської молоді та інших верств населення.
Зміст роботи музею:
·організація дослідницької діяльності згідно з темою музею;
·систематичне поповнення фондів музею шляхом проведення експедицій, походів, екскурсій, а також використання інших шляхів комплектування, що не суперечать чинному законодавству;
·створення і поповнення стаціонарних експозицій, виставок; проведення освітньо - виховної роботи серед учнівської молоді організація районних, міських, обласних, усеукраїнських з заходів та участь у них;
надання можливості використання матеріалів музею в навчально-виховному процесі та науково-дослідницькій роботі.
Так все починалось…
Але перед тим, як перейти до втілення задуму, Ольга Петрівна і Тетяна Павлівна Волотовська (заступник директора з виховної роботи школи) за підтримки відомих та славетних політичних діячів Людмили Павлівни та Миколи Олексійовича Супрунів у складі делегації керівників та директорів музеїв, разом з головами селищних рад Черкащини об'їздили та пройшлися майже всіма стежинами Тараса. Ініціатори створення шкільного музею доторкнулися до Шевченкових святинь у Канівському музеї Т. Шевченка, Національному музеї Т. Шевченка (м. Київ), у хаті на батьківщині Кобзаря у Моринцях, привезли часточку духа Тараса Шевченка і вдихнули його у музей на базі школи № 316.
Робота кипіла весь час, проводилися круглі столи на кожній кафедрі, обговорювалися усі можливі варіанти оздоблення, наповнення…
Жоден учитель не залишився без роботи. Також до створення музею активно долучилась і батьківська громадськість та учні.
І ось….результат колосальної праці і педагогів, і батьків, і учнів, і тих, хто виявився небайдужим до життя школи…
Кожен експонат у музеї має свою історію, бо належав певній родині. Значну творчу роботу провели голови методичних об'єднань вчителі української мови Шевченко Ліна Василівна та художньо-естетичних наук Корнієнко Тамара Володимирівна.
Розрізана червона стрічка і музей гостинно запрошує усіх відвідувачів у свої стіни.
Велику допомогу у створенні музею надали: управління освіти ДРДА в м. Києві, Супрун Людмила Павлівна, Супрун Микола Олексійович, Стус Дмитро Васильович (генеральний директор національного музею Т.Г. Шевченка у Києві), Тулін Василь Іванович (генеральний директор Шевченківського національного заповідника (м. Канів), Зубар Михайло Віталійович (керівник відділу Національного музею ім. Т.Г. Шевченка).
Музей складається з двох експозицій. Основна експозиція «Життя та творчий шлях тараса Шевченка», в якій представлено літературу, історичні довідки, макети хатини, коли і де народився Т.Г. Шевченко, розповідь про дитинство та юні роки поета.
Містяться копії перших збірок, ранні твори, поезії періоду «Трьох літ».
В експозиції Музею представлені копії перших збірок поезій «Кобзаря» Ілюстративно – інформаційний матеріал про життя та творчість Т.Г. Шевченка
Погруддя Т.Г. Шевченка
На окремому стенді представлені матеріали, що розкривають талант Шевченка як художника.Фотоматеріали, буклети, журнали, привезені з різних музеїв Т.Г. Шевченка України.
Юні екскурсоводи проводять відвідувачів, почесних гостей школи життєвими та творчими сторінках Кобзаря.
Роботою музею керує Рада; вона складається із 19 осіб, очолює її заступник директора з виховної роботи Волотовська Т.П. Єдиним мотивом з першою експозицією пов’язана друга музейна кімната, яка розпочинається куточком етнографії. Куточок містить предмети побуту, знаряддя праці минулих років, предмети одягу українського народу. Дані експонати вдало передають атмосферу, звичаї та традиції Шевченкових часів.
Учні, відвідуючи дану експозицію, збагачують свої знання про культуру наших предків в цілому.
Красуються різноманітні види ляльок - мотанок на вишитому полотні.
Макет печі, яку майже не зустріти сьогодні.
А далі експозиція нагадує нам, що «Спочатку було слово….». Слово, яке возвеличував у своїх поезіях Тарас Шевченко. У цій експозиції відведено місце і історії розвитку мови, де представлено інформативний документальний матеріал про становлення нашої мови, також в даному розділі містяться науково-дослідні роботи МАН учнів про історію розвитку мови.
Також у розділі представлено «Буквар» різних років видання.
Розділ про історію розвитку мови плавно підводить нас, відвідувачів, до наступного кроку в історії розвитку усієї школи, адже у 2004 році наша школа отримала статус спеціалізованої школи з поглибленим вивченням української мови. Про розвиток нашої школи, про її становлення, про її гордість, а також про важкі часи розповість нам розділ «Школа вчора і сьогодні»
Під музейним склом ми бачимо фотоальбоми різних років випуску. Ці фото зберігають пам'ять про тих педагогів, які пішли уже з життя, про тих, які на заслуженому відпочинку та тих, на кого спирається й зараз весь навчальний заклад. На теплих зустрічах з випускниками сторінки цих альбомів гортаються знову і знову.
Також експозиція зберігає пам'ять про радісні моменти школи – це досягнення наших учнів.
І школа сьогодні…
Неповною була б картина історії розвитку школи, якщо не згадати, що наш навчальний заклад розташований на мальовничому лівому березі Дніпра славного міста Києва.
Отже, наступне, на що звертається погляд відвідувачів – це історія Дарниці та міста Києва.
Музейні експозиції відповідають вимогам Положення про шкільний музей при закладі освіти системи Міністерства освіти України». Робота обліковується у спеціальній книзі, вживаються заходи для забезпечення відповідних до Положення умов зберігання фондів музею. На його базі проводиться відповідна науково-пошукова діяльність учнів по дослідженню невідомого з біографії Тараса Шевченка.
Шкільний музей працює у взаємозв’язку з органами культури, зокрема з Національним Музеєм Тараса Шевченка, який при потребі надає практичну допомогу.
Музей у значній мірі сприяє розвитку творчих інтересів і зацікавлення учнів до пошукової, краєзнавчої роботи, формування у підростаючого покоління розуміння нерозривного зв’язку минулого, сучасного і майбутнього України.
Рада музею використовує різноманітні форми і методи роботи з учнівським загалом. Найбільш поширеною формою роботи є проведення екскурсій. За період існування музею проведено більше сотні таких заходів. Тільки в минулому навчальному році проведено більше 140 екскурсій. Учасники екскурсій з зацікавленням відвідують ці заходи і залишаються задоволеними. Про це свідчать десятки записів у спеціальній книзі відгуків і пропозицій. Популярною серед учнів є така форма роботи як літературні уроки, вечори, круглі столи, які проводяться екскурсоводами безпосередньо в музеї так і при використані музейних експонатів у класних кімнатах.
Музей до повної міри виконує функцію довідкового центру. Тут учні і вчителі можуть отримувати необхідні довідки з життя школи, матеріали для використання на годинах класного керівника.
Робота спрямована на залучення молодого покоління до вивчення та збереження історико-культурної спадщини свого народу, формуванню освіченої творчої особистості та сприянню удосконалення та розбудови національної системи освіти.