Діагностичні завдання

Діагностичнізавдання дляперевірки рівня

загального розвитку дитини

 

*Вивчення фізіологічної зрілості дитини. Фізична та морфологічна готовність.

Вивчення показників фізичної готовності, якими виступають антропометричні показники розвитку організму дитини: зріст, вага, кількість постійних зубів.

 

 

 

*Визначення мотивів навчання. Бесіда з дитиною про школу.

Визначення мотиваційної готовності дитини до навчання у школі відбувається шляхом бесіди. Психолог ставить нескладні запитання на теми, близькі до життєвих інтересів дитини,наприклад:

- Чи ходиш ти до дитячого садочка?

- Чи хочеш ти ходити до школи?

- Як ти думаєш, що гарного, цікавого буде в школі?

 

 

 

*Дослідження рівня словникового розвитку дитини.

Розпочинаючи перевірку словникового запасу дитини, психолог каже: «Уяви собі, що ти зустрівся (зустрілася) з іноземцем, людиною з іншої країни, яка погано розуміє українську мову. І ось він попросив тебе пояснити, що означає слово «велосипед». Як ти відповіси?

  Варіанти завдань для тесту словника:

-Велосипед, цвях, лист, парасолька, хутро, герой ,качатися, з’єднувати, кусати, гострий.

 

 

 

*Визначення рівня фонематичного слуху.

Психолог пропонує дитині:  «Я буду повторювати яке-небудь слово, а якщо помилюся і ти почуєш інше слово, відразу – долонькою по столу, ось так (показує). Цим ти покажеш мені на мою помилку. А далі назвеш те слово, в якому я помилилася. Далі назвеш те слово, яке я промовила помилково. Давай спробуємо. Слухай: рак, лак, рак, рак».

 

 Почувши — «лак», дитина стукає долонею по столу і говорить: «Ви сказали «лак». Переконавшись, що завдання зрозуміле, психолог переходить до тестування.

 

*Дослідження розвитку логічного мислення, мови і здатності до узагальнення.

 

В якості експериментального матеріалувикористовуються сюжетні малюнки, запропоновані дитині в неправильній послідовності. Дитина повинна вибудувати з сюжетних малюнків правильний ряд і розповісти, як розвивалися події. 

 

 

  

*Дослідження рівня зорової короткочасної пам’яті.

 

Дитині пропонується картка з малюнками. На вивчення малюнків відводиться близько 15-20 с. Потім закривши книжку, дитина має назвати предмети, які запам’ятала.

 

 

 *Перевірка рівня розвитку саморегуляції.

Дитині пропонується «скопіювати» написані письмовими буквами сполучення літер. Наприклад: зел зу бот). «Подивись, — говорить психолог, — тут щось намальовано.Гарненько придивись, і перемалюй так само ось на цьому аркуші.. Намагайся намалюватиточнісінькотак, як тут».

 

*Перевірка слухової короткочасної пам’яті та умовиводів.

Надається розповідь . Після першого разу дитина пробує повторити. Якщо не вдається – повторюємо історію ще раз, поки дитина не зможе її відтворити.?

 

*Дослідження концентрації та стійкості уваги.

Дитині показують малюнок із зображенням 10 ліній, які переплетені між собою. Завдання: «Прослідкуй очима кожну лінію від початку до кінця. Скажи, де вона починається (від якої цифри або малюнка), і де вона закінчується (біля якої цифри або малюнка). Не забувай, що не можна проводити по лініях олівцем або пальцем».

Варіанти завдань длявизначення рівня концентрації та стійкості уваги в умовах напруженої діяльності

 

 

 

 *Дослідження здатності до узагальнення та абстрагування.

Дитині показують картки з зображенням чотирьох предметів.Завдання: «Серед чотирьох предметів три підходять один до одного, вони мають щось спільне, схоже, а один не підходить до нього. Знайди цей один предмет, відклади його і скажи, що є спільного в трьох, які залишились».