Бібліотека

  Завідуюча Бібліотеки - Мельгунова Наталія Іванівна  

  Бібліотекар - Мельник Юлія Миколаївна  

                                                              Пам`ятки для успішного навчання

                                               Пам’ятка  «Як працювати над рефератом»

1.Обери тему реферату.  Постав собі такі запитання:

     чи дійсно мені це цікаво;

      яку практичну користь мені принесе ця робота (окрім позитивної оцінки).

Якщо тема зацікавила тебе, ти добре усвідомлюєш значущість роботи для себе,  повідом про вибір учителя.

 2.Чітко сформулюй мету роботи.

 3. Склади план, у якому зазнач усі частини реферату, зокрема вступну і завершальну.

 4. Почни збирати інформацію. Насамперед слід порадитися з учителем, де і яку інформацію з обраної теми можна одержати. Учитель допоможе тобі скласти орієнтований список літератури для роботи над рефератом.

 5. Покажи список батькам: можливо, деякі книги і матеріали є у вас удома. Проте в будь-якому разі відвідай бібліотеку й медіа теку.

 6. Починай вивчати необхідну для написання реферату інформацію. Добре, якщо ти вже умієш користуватися комп’ютером (інакше тобі знадобиться чернетка). Одержуючи необхідні відомості з обраної теми, занось їх до комп’ютера або записуй у чернетці.

 7. Систематизуй одержану інформацію відповідно до раніше складеного плану, роблячи власні висновки по кожному розділі (параграфу, частині)твоєї роботи.

 8. Узагальни все вищесказане у завершальній частині, врахувавши мету роботи.

 9. Як оформити реферат, детально розповість учитель, однак слід дотримуватися таких загальних рекомендацій:

      Титульний аркуш має містити назву реферату, прізвище та ім’я учня , клас, номер школи, навчальний рік;

       Роботу бажано зробити на комп’ютері і роздрукувати;

       Вступ , розділи (параграфи) і висновки мають бути виділені (заголовками, червоним  кольором, напівжирним шрифтом тощо);

        Якщо ти хочеш проілюструвати свою роботу малюнками, схемами, фотографіями, помісти їх у кінці реферату у вигляді пронумерованих додатків (у відповідному місці тексту, у дужках укажи номер додатка);

         У кінці роботи подай список використаної літератури, вкажи ПІБ автора, назву книги, видавництво, рік видання.

   

   Пам’ятка «Секрети успіху на уроці»

 Підготуй усе необхідне для уроку до дзвінка, поклади на парту.

Зосередься на завданні, щоб краще його зрозуміти.

Піднімай руку, а не вигукуй з місця .

Не розмовляй з сусідом по парті.

 Розраховуй на власні знання, не сподівайся списати.

До відповіді завжди готуйся.

Дотримуйся правил етикету.

Сиди рівно, не крутися.

Вимикай мобільний телефон.

                          Пам’ятка «Відвідування бібліотеки»

Перш ніж піти до бібліотеки:

       1. Визнач мету відвідування –

            Тобі потрібні конкретні книги (у тебе є список з точно визначеними джерелами);

            Тобі потрібна додаткова література з теми (у тебе немає точного переліку джерел)

            Ти  хочеш ознайомитися з фондами бібліотеки, щоб надалі ними користуватися.

       2. Якщо учитель не запропонував тобі список потрібних книг, напиши назву тем з якої необхідно дібрати додатковий матеріал, і візьми ці записи з собою до бібліотеки.

У бібліотеці:

                           1. Якщо ти відвідуєш її вперше, тобі необхідно оформити абонемент.

                           2.  Попроси бібліотекаря допомогти тобі в пошуку книги відповідно до списку або теми.

              3. Під керівництвом бібліотекаря ознайомся з розташуванням книг, порядком пошуку необхідної літератури за каталогами.

                             4. Дбайливо поводься з книгами.

                              5.  Вчасно повертай їх до бібліотеки.

            Пам’ятка «Як писати твір»

Щоб отримати задоволення від такого цікавого, творчого виду роботи, як написання твору,

необхідно добре підготуватися: обрати тему , продумати план.

Розпочати роботу можна лише після уважного (неодноразового) прочитання художнього твору.

      1.Вибір теми твору залежить від твоїх симпатій, смаків, ставлення до героїв художнього твору.

   2.  План твору повинен містити три пункти:

Вступ;

Основна частина;

Висновки.

    3. У вступі ти можеш обґрунтувати вибір теми, окреслити проблеми (у формі запитань або тверджень), які тобі слід розкрити в основній частині твору. Укінці необхідно зробити висновки,  відповісти на ті запитання, які ти сформулював у вступі.

    4.  Якщо ти вирішив обрати епіграф до свого твору, знай, що епіграф – короткий текст, який є крилатим висловом або цитатою, що виражає основну думку, характер теми.

    5. Щоб підтвердити свої думки, використовуй цитати – дослівні витяги з тексту.

    6. Про особливості творів різних жанрів (твір-роздум, есе, аналіз поетичного твору, тощо)розповість учитель. Не соромся ставити йому запитання!

    7. Твоя письмова мова (як і усна) має бути зв’язаною, а це означає, що кожна наступна пропозиція повинна продовжувати думку, викладену в попередній.

            Пам’ятка «Робота з книжкою»

     (робота з текстом, переказ, підготовка до переказу)

1.Вибери в книзі матеріал на потрібну тобі тему.

2. Прочитай уважно текст.

3. Постарайся однією пропозицією сформулювати основну думку прочитаного, відповівши на запитання: «Про що цей текст?».

4. Придумай назву до цього тексту відповідно до його основної думки.

5. Прочитай текст другий раз і склади його короткий план.

6. Перекажи прочитане, користуючись складеним планом.

7. Зверни увагу на правила, визначення, терміни, дати, які необхідно вивчити напам’ять. Випиши їх. Вимови вголос не менше трьох разів. Постарайся  через деякий час відтворити вивчене усно і письмово.

8.Перевір себе, переказавши текст кому-небудь і  відновивши по пам’яті план на чернетці.

Працюючи так над текстом, ти зможеш добре підготуватися до висловлювання. Не прагни заучувати факти напам’ять : зміст прочитаного тобі слід передати своїми словами. 

 

        

           Пам’ятка "Як учити вірші"

  1.. Бажано вчити вірш упродовж декількох днів .

2.Прочитай вірш. Які почуття він в тобі пробудив? Постарайся уявити те, про що пише автор.

3.Прочитай вірш ще 2-3 рази і відтвори його по пам’яті повністю (можна підглядати в книгу).

4.Зверни увагу на ті рядки вірша, що гірше запам’ятовуються . Можеш позначити їх  ключовими словами або схематичними малюнками на аркуші паперу, який буде у тебе перед  очима.

5.Якщо вірш учити важко, учи його по рядках: перший;  потім  перший і другий; перший, другий і третій.

6.Відклади книжку. Повтори вірш увечері, добре відпочивши після виконання домашньої роботи.

7.Щодня виразно читай вірш 1-2 рази батькам або друзям.

8.Повтори вірш уранці перед виходом у школу того дня, коли розповідатимеш напам’ять його в класі.

 

 

       Пам’ятка «Робота із зошитами»

У зошиті учні виконують класні та домашні завдання; фіксують найважливішу інформацію з теми уроку; учитель, перевіряючи зошити, виставляє оцінки.

    Чудові слова написав один учень:  «Люби зошит, і він тобі допоможе». Красиво оформлений, акуратний зошит буде твоїм помічником на уроці і вдома. Переглядаючи його, ти відновиш у пам’яті ввесь вивчений матеріал; ще раз  звернеш увагу  на свої помилки для того, щоб їх більше  не робити.

      Може, тобі  знадобляться поради з оформлення, ведення і використання зошита?

1.Оформлення зошита

Обгорни зошит (використовуй для цього спеціальну обкладинку), акуратно підпиши його;

Записи роби синьою ручкою;

Оформляй усі роботи відповідно до вимог учителя.

2.Ведення зошита:

Виконуй усі роботи (у тому числі малюнки, схеми) акуратно;

Не малюй і не записуй у зошит зайву інформацію, що не стосується теми уроку;

Бережи зошит; не стирай гумкою записи, зроблені ручкою;

Пиши акуратно, розбірливо;

Записуй правила і найважливішу інформацію з теми уроку.

3.Перевіряння і виправляння помилок;

 Перевіряй роботу від початку до кінця, і навпаки; кожне слово читай по складах;

Якщо не впевнений у правильності написання слова, спробуй згадати правило;

Якщо допустив помилку, не засмучуйся – акуратно виправ її олівцем;

Роби роботу над помилками (аналіз помилок);

Якщо не упевнений, спочатку пиши на чернетці;

Подумай, а потім пиши.

      

 

  ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ ШКІЛЬНОЮ БІБЛІОТЕКОЮ

1. Загальні положення

1.1. Правила користування шкільною бібліотекою розроблені відповідно до Типових правил користування бібліотеками в Україні із змінами і доповненнями, затвердженими наказом Міністерства культури і мистецтв України від 25.05.2001р. № 319, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 22.06.2001р. за № 538/5729. 1.2. Бібліотека є культурно-просвітницьким інформаційним центром, забезпечує популяризацію і загальнодоступність книг та інших носіїв інформації.

1.3. У своїй діяльності бібліотека школи керується Конституцією України, Законом про освіту, Законом України про бібліотеку та бібліотечну справу, нормативними документами і розпорядженнями Міністерства освіти та культури України, управління освіти, Положенням про бібліотеку загальноосвітньої школи.

1.4. Фонд бібліотеки є державною власністю.

1.5. Принципами діяльності є загальнодоступність, політичний нейтралітет.

2. Права користувачів

2.1. Користувачами бібліотеки є учні школи, вчителі, вихователі, батьки, обслуговуючий персонал школи

2.2. Користування бібліотекою безкоштовне.

2.3. Користувачі шкільної бібліотеки мають право: - одержувати у тимчасове користування книги та інші носії інформації додому і для користування у читальному залі з фонду бібліотеки; - користуватися бібліографічним, довідково-інформаційним обслуговуванням, яке надає бібліотека; - брати участь у масових заходах по популяризації літератури, які проводить бібліотека; - обирати і бути обраним до активу бібліотеки;

2.4. Користувач може отримати додому не більше п’яти книг терміном не більше, як 12 днів. Термін користування новими виданнями, літературою підвищеного попиту встановлюється бібліотекарем школи.

2.5. Користувач може продовжити встановлений термін користування книгами, якщо на них немає попиту з боку інших читачів.

2.6. Кількість творів друку та інших носіїв інформації, які видаються у читальному залі не обмежується.

2.7. Рідкісні та цінні книги та інші носії інформації, єдині примірники, довідкові видання додому не видаються.

2.8. Видача книг, які користуються підвищеним попитом, або підручників для підготовки до тестування учням, яких вже випустила школа може здійснюватися під грошову заставу, розмір якої встановлюється бібліотекою. Якщо одержані в бібліотеці під заставу книги не повертаються користувачем у зазначений термін і дії для повернення їх не мають результату, то грошова застава зараховується на спец- рахунок школи і використовується на придбання книг та підручників.

3. Обов'язки користувачів

3.1. При запису до бібліотеки користувач повинен ознайомитись з «Правилами користування шкільною бібліотекою» і підтвердити їх виконання підписом на читацькому формулярі.

3.2. Користуючись книгами з бібліотечного фонду, користувач повинен дбайливо ставитись до них; в разі виявлення дефектів, попередити про це бібліотекаря, який зобов’язаний зробити на книзі відповідну позначку.

3.3. Особи, які заподіяли шкоду фонду бібліотеки, несуть матеріальну відповідальність у відповідності з чинним законодавством.

3.4. Користувачі, які загубили книги з фонду бібліотеки або заподіяли непоправну шкоду, зобов’язані замінити їх аналогічними книгами або такими, які вважаються бібліотекою рівноцінними. Якщо заміна книги неможлива, користувачі відшкодовують її дворазову вартість.

3.5. За втрату книг з фонду бібліотеки та пошкодження їх неповнолітніми користувачами матеріальну відповідальність несуть їх батьки, опікуни, поручителі. 3.6. Користувачі можуть бути позбавлені права користування бібліотечним фондом за умов порушення «Правил користування шкільною бібліотекою»: - за затримку книг терміном один місяць; - за порушення порядку у бібліотеці – терміном на один тиждень.

3.7. Учні школи зобов’язані давати свої підручники шкільній комісії для перевірки стану збереження підручників.

3.8. У випадку псування чи пошкодження підручника комісія має право забрати його в учня на певний термін (до належного ремонту зіпсованого підручника, який учень повинен здійснити у бібліотеці школи).

3.9. Користувачі повинні бережливо ставитися до фонду і майна бібліотеки, підтримувати тишу і порядок у приміщенні бібліотеки.

4. Обов'язки шкільної бібліотеки щодо обслуговування користувачів

4.1. Бібліотека зобов’язана інформувати користувачів про всі види послуг, що їх надає бібліотека.

4.2. Створювати умови для використання бібліотечного фонду, роботи в бібліотеці, надавати допомогу в доборі потрібних книг.

4.3. Дбати про культуру обслуговування користувачів.

4.4. Формувати у користувачів потребу в інформації, користуванні бібліотекою, сприяти підвищенню культури читання.

4.5. Систематично здійснювати контроль за своєчасним поверненням до бібліотеки виданих користувачам книг.

4.6. Звітувати перед користувачами бібліотеки.